Realitný vodičák je edukačný projekt realitného centra MGM a jeho cieľom je zvyšovať realitnú gramotnosť študentov stredných škôl v žilinskom kraji. Projekt funguje dlhodobo s podporou VUC, Národnej asociácie realitných kancelárii Slovenska (NARKS) a ďalších partnerov. Do dnešných dní sa ho zúčastnilo viac ako 12.000 študentov. Tohto už v poradí 12. ročníka sa zúčastnilo spolu 953 študentov spolu zo 14 škôl. Najúspešnejšou školou sa s úspešnosťou 91,28% stala SOŠ Dopravná, Žilina. NA 2. mieste sa umiestnilo Gymnázium Hlinská s úspešnosťou 87,92% a na treťom mieste skončila SOŠ obchodu a služieb z Čadce s úspešnosťou 87,02%.
Realitné centrum MGM sa dlhodobo snaží zlepšovať úroveň profesionality a vzdelávania na slovenskom realitnom trhu. Okrem tohto projektu zabezpečuje vzdelávanie aj pre odbornú verejnosť, vypracovala napr. koncepciu kurzov a workshopov pre NARKS, ktorou prechádza väčšina nových realitných maklérov členských kancelárií. A taktiež vypracovala osnovy a jej realitní špecialisti aktívne vyučujú odborné maturitné predmety súvisiace napr. s realitným marketingom, realitnou praxou, katastrom a pod. Ale vráťme sa späť k projektu Realitný vodičák. Hlavným cieľom tohto projektu je priblížiť verejnosti, ale hlavne mladým ľuďom problematiku kúpy, predaja a prenájmu nehnuteľnosti a informovať ich o aktuálnej situácii na realitnom trhu. Informácie, ktoré dostanú, sú veľmi dôležité pri zvyšovaní realitnej gramotnosti. Účastníci projektu tak zistia, čo ich pri kúpe, predaji, resp. prenájme čaká a napr. akých chýb sa majú vyvarovať pri podpise zmlúv. Ďalej zvýšia svoju gramotnosť v oblasti realít, dokážu kriticky myslieť a samostatne sa rozhodovať. Zvyčajne po uplynutí jedného až dvoch týždňov po prednáške a po poskytnutí študijných materiálov účastníci sa zúčastnia na testovaní. Každý úspešný účastník, ktorý splní podmienky úspešnosti, dostane certifikát – virtuálny realitný vodičák. Tento rok bola celková priemerná úspešnosť vysoká, až na úrovni 72%.
Projekt je oficiálne podporovaný a vyhodnocovaný aj VUC Žilina a všetky náklady na jeho realizáciu znáša realitná kancelária MGM v spolupráci s partnermi projektu Stredoslovenskou energetikou a.s. a mediálnymi partnermi ŽILINAK a Žilinský večerník.