Realitná kancelária – ako to funguje? (časť štvrtá)


Spracovanie, inzercia a výber klientov.

V minulom čísle sme začali tému ako funguje prípadný predaj Vašej nehnuteľnosti, ak sa rozhodnete pre nás. Vzhľadom na rozličné postupy a know how iných realitných kancelárií, si netrúfam proces paušalizovať a ani tvrdiť, že toto je jediný správny postup. Posúdenie nechávam na Vás. Takže, dostali sme sa do fázy, keď maklér od Vás odišiel a sľúbil, že ponuku zverejní. Naši pracovníci sú školení aj v oblasti marketingu a psychológie predaja. V ich záujme je, aby spravili všetko pre úspešný predaj. Výstižné a kvalitné fotky musia byť zamerané na nehnuteľnosť ako takú a nie na veci ako nábytok a podobne. Máme svoje skúsenosti s textáciou ponúk a vieme, že menej znamená niekedy viac. Dostatok faktických údajov bez zavádzania je základom. V prvom rade sa daná nehnuteľnosť ponúkne konkrétnym záujemcom z databázy, ak je to typ ponuky, ktorý hľadajú. Následne sa ponuka zverejní na našom webe a prejde tiež do ponuky realitných serverov, s ktorými spolupracujeme. Do 24 hodín vieme tak osloviť obrovskú skupinu potencionálnych klientov a vieme tiež vyhodnotiť, koľko ľudí si pozrelo detaily ponuky a porovnať s počtom, ktorí sa na danú ponuku ozvali. Aktualizácia ponuky prebieha na internete na dennodennej báze a stojí nás úctyhodný kus času, práce a financií. Pre Vás je to istota, že nezapadne v spleti ponúk na posledné stránky.  Inzercia prebieha aj v lokálnych novinách a výveskách umiestnených na frekventovaných miestach. V rámci kolektívu maklérov a ich otázok od klientov sú tiež ponuky šité na mieru, odosielajú a prezentujú sa našim dopytujúcim zákazníkom. V prípade nízkeho záujmu o nehnuteľnosť maklér analyzuje situáciu a navrhne predávajúcemu riešenie. V zásade platí, že každá nehnuteľnosť má svojho kupujúceho, je to však otázka dobrej analýzy a triezveho posúdenia. Väčšina z nás má k svojmu majetku nejaký vzťah a prirodzene si myslí, že jeho nehnuteľnosť je lepšia ako podobná. Treba mať na mysli, že takto uvažuje aj väčšina z ostatných predávajúcich. Tiež musíme dopredu vedieť, koľko času a energie sme ochotní venovať záležitosti predaja. Uľahčiť sa to dá napr. uzavretím exkluzívnej zmluvy, to znamená, že moju nehnuteľnosť ponúka iba jedna realitná kancelária. Pre obe strany je to plus, pre klienta to znamená šetrenie času, nemusí nehnuteľnosť ukazovať desiatkam klientov z viacerých realitných kancelárií. Poverený maklér sa nehnuteľnosti venuje intenzívnejšie a dovedie tam len ľudí, o ktorých je presvedčený, že sú zaujímavými kupcami. Výhodou je tiež, že sa nehnuteľnosť neokuká a nie je v ponuke desiatich realitných kancelárií s rozličnými fotkami a popismi. Exkluzívna ponuka jednoznačne zvyšuje jej serióznosť a jedinečnosť, zásadne však len v rukách profesionálov. 

 

Autor: František Bakovka, senior maklér realitného centra MGM